Podstawą kształcenia w Szkole Podstawowej Eduventura jest podstawa programowa Ministerstwa Edukacji Narodowej rozszerzona o edukację językową, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie nauki języka angielskiego oraz wzbogacona o liczne projekty edukacyjne wspierające rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka, często w formie zajęć interdyscyplinarnych, zapewniających wysoką skuteczność realizowanych zadań i celów.
Najważniejsze umiejętności rozwijane w ramach kształcenia ogólnego w Szkole Podstawowej Eduventura to:
– sprawne komunikowanie się w języku polskim oraz w językach obcych;
– sprawne wykorzystywanie narzędzi matematycznych w życiu codziennym, a także kształcenie myślenia matematycznego;
– poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł;
– kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi;
– rozwiązywanie problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych;
– praca w zespole i społeczna aktywność;
– aktywny udział w życiu szkoły.
Kształcenie w Szkole Podstawowej Eduventura ma na celu:
– wprowadzanie uczniów w świat wartości, współpracy, solidarności i altruizmu;
– wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia;
– wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej;
– wzmacnianie poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
– rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
– rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;
– ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności;
– rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
– wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat;
– wspieranie uczniów w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji;
– wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
– kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
– zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia;
– ukierunkowanie uczniów ku wartościom.
Edukacja w szkole podstawowej:
W procesie kształcenia językowego doskonalimy kompetencje uczniów oraz dbamy o wyposażenie uczniów w wiadomości i umiejętności umożliwiające komunikowanie się w sposób poprawny i zrozumiały.
Zadaniem Szkoły Podstawowej Eduventura jest także wprowadzenie uczniów w świat literatury, ugruntowanie ich zainteresowań czytelniczych oraz wyposażenie w kompetencje potrzebne do krytycznego odbioru utworów literackich i innych tekstów kultury. Szkoła podejmuje działania mające na celu rozbudzenie u uczniów zamiłowania do czytania oraz działania sprzyjające zwiększeniu aktywności czytelniczej uczniów. W procesie kształcenia i wychowania wskazujemy ważną rolę biblioteki (szkolnej, publicznej, naukowej i in.) oraz zachęcamy do podejmowania indywidualnych prób twórczych.
Czytanie jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym tekstów kultury, to jedna z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w procesie kształcenia.
Szkoła Podstawowa Eduventura stwarza uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, posługiwania się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowania tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów m.in. do pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, przetwarzania informacji i jej prezentacji w różnych postaciach.
Szkoła Podstawowa Eduventura przygotowuje uczniów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych wyborów w trakcie korzystania z zasobów dostępnych w internecie, krytycznej analizy informacji, bezpiecznego poruszania się w przestrzeni cyfrowej, w tym nawiązywania i utrzymywania opartych na wzajemnym szacunku relacji z innymi użytkownikami sieci.
Szkoła podejmuje działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości.
Wybór form indywidualizacji nauczania wynika z rozpoznania potencjału każdego ucznia.
Ważną rolę w kształceniu i wychowaniu uczniów w szkole podstawowej odgrywa edukacja zdrowotna. Kształtujemy postawy prozdrowotne uczniów, ugruntowujemy wiedzę z zakresu prawidłowego odżywiania się, wskazujemy korzyści płynące z aktywności fizycznej, a także ze stosowania profilaktyki.
Kształcenie i wychowanie w Szkole Podstawowej Eduventura sprzyja rozwijaniu postaw społecznych uczniów. Zadaniem szkoły jest zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, w tym do angażowania się w wolontariat.
Szkoła dba o wychowanie dzieci i młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka, kształtuje postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego, motywuje do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwija zainteresowanie ekologią.
Duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych oraz organizacja i zarządzanie projektami. Zastosowanie metody projektu, oprócz wspierania w nabywaniu wspomnianych wyżej kompetencji, pomaga również rozwijać u uczniów przedsiębiorczość i kreatywność oraz umożliwia stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych. Metoda projektu zakłada znaczną samodzielność i odpowiedzialność uczestników, co stwarza uczniom warunki do indywidualnego kierowania procesem uczenia się. Wspiera integrację zespołu klasowego, w którym uczniowie, dzięki pracy w grupie, uczą się rozwiązywania problemów, aktywnego słuchania, skutecznego komunikowania się, a także wzmacniają poczucie własnej wartości. Metoda projektu wdraża uczniów do planowania oraz organizowania pracy, a także dokonywania samooceny. Projekty swoim zakresem mogą obejmować jeden lub więcej przedmiotów. Pozwalają na współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym oraz na zaangażowanie rodziców uczniów.
szkolny zestaw programów nauczania
program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Obok zadań wychowawczych i profilaktycznych nauczyciele wykonują również działania opiekuńcze odpowiednio do istniejących potrzeb. Zadaniem szkoły jest ukierunkowanie procesu wychowawczego na wartości. Wychowanie takie zakłada przede wszystkim podmiotowe traktowanie ucznia, a wartości skłaniają człowieka do podejmowania odpowiednich wyborów czy decyzji.
I etap edukacyjny
W szkole podstawowej na I etapie edukacyjnym, obejmującym klasy I–III – edukacja wczesnoszkolna, realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego.
II etap edukacyjny
Na II etapie edukacyjnym, obejmującym klasy IV–VIII, realizowane są następujące przedmioty: język polski, język obcy nowożytny, drugi język obcy nowożytny, muzyka, plastyka, historia…
PRYWATNA SZKOŁA Eduventura to:
© 2019 All rights reserved Szkola Eduventura Sp. z o.o.